PLAN ROZOWJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 13
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
Nasz priorytet (kierunki działania) na lata 2012 - 2015
wynikające z koncepcji pracy przedszkola:
„Rozwijanie postaw twórczych dziecka poprzez stosowanie aktywnych metod pracy
i umożliwienie kontaktów ze sztuką."
Szczegółowe zadania i sposoby realizacji znajdą się w planach działania przedszkola na poszczególne lata.
Rok szkolny 2012/2013
Cel szczegółowy:
„Kreowanie postawy twórczej dziecka w zakresie aktywności ruchowej.”
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem różnych form ekspresji ruchowej. Propagowanie zdrowego stylu życia.
Zadania:
Działania:
- prowadzenie ćwiczeń metodami twórczymi,
- prowadzenie ćwiczeń gimnastycznych i zabaw przy dźwiękach muzyki,
- organizowanie spacerów i wycieczek w połączeniu z formami ruchu na świeżym powietrzu,
- cykle zajęć o charakterze prozdrowotnym.
3. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej:
- kąciki sportowe,
- wykonanie i stosowanie atrakcyjnych rekwizytów,
- różnorodność i innowacyjność stosowanych metod i form pracy z dziećmi.
4. Wykorzystywanie i sukcesywne wzbogacanie bazy materialnej poprzez:
- wzbogacenie zbiorów biblioteki przedszkolnej o nowe pozycje,
- zakup przyborów do ćwiczeń inspirujących dzieci do twórczej aktywności ruchowej.
5. Propagowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i ich rodziców poprzez:
- prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka,
- organizowanie spotkań z lekarzami różnych specjalizacji,
- prowadzenie różnego rodzaju ćwiczeń, zabaw i gier stymulujących rozwój dzieci,
- stosowanie profilaktyki zdrowotnej,
- organizowanie olimpiady przedszkolnej,
- przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia,
- wspólne ustalanie zdrowych jadłospisów.
- hodowlę warzyw w salach.
6. Opracowanie projektów i programów stymulujących rozwój aktywności ruchowej dzieci i promowania zdrowego stylu życia.
Monitorowanie
Dotyczyć będzie sposobów rozwijania spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem różnych form ekspresji ruchowej oraz propagowanie zdrowego stylu życia. Zastosujemy narzędzia: wywiad z rodzicami, arkusze ankiet, karty obserwacji, karty kontroli dokumentacji nauczyciela, arkusze diagnostyczne do testu na dojrzałość szkolną dzieci, hospitację diagnozującą, doradczo - doskonalącą, oceniającą, analizę dokumentów i danych oraz narzędzia zawarte w programach własnych nauczycielek służące do ewaluacji.
Oczekiwane efekty:
Dzieci:
Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco w roku szkolnym 2012/2013, a wyniki zostaną przedstawione na Radzie Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku. Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.
Rok szkolny 2013/2014
Cel szczegółowy:
„Kreowanie postawy twórczej dziecka w zakresie aktywności plastycznej.”
Zadania:
Działania:
- Kącik koła plastycznego,
- Ekspozycje prac dzieci w salach i na terenie placówki,
- Galerie, wystawy i wernisaże w przedszkolu i poza nim
- Wystawy i pokazy sztuki
- Galerie, wernisaże.
- Dekoracje, aranżacje wystroju sal,
- Wykorzystanie, stosowanie wytworów plastycznych dzieci do różnorodnych uroczystości i zajęć.
Monitorowanie
Diagnozowanie rezultatów dotyczyć będzie sposobów rozwijania aktywności twórczej dzieci ze szczególnym uwzględnieniem działalności plastycznej. Zastosujemy narzędzia: ankiety do rodziców, ankiety do nauczycieli, karty obserwacji dzieci, arkusze diagnostyczne na dojrzałość szkolną dzieci, karty hospitacji diagnozującej, doradczo – doskonalącej, oceniającej, analizę dokumentacji oraz narzędzia zawarte w programach własnych nauczycielek służące do ewaluacji.
Oczekiwane efekty:
Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco w roku szkolnym 2013/2014, a wyniki zostaną przedstawione na Radzie Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku. Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.
Rok szkolny 2014/2015
Cel szczegółowy:
„Kreowanie postawy twórczej dziecka w zakresie aktywności muzycznej.”
Zadania:
Działania:
- udział dzieci w koncertach muzycznych
- śpiew indywidualny, zbiorowy
- taniec
- udział w przeglądach i festiwalach piosenki dziecięcej
- organizowanie uroczystości okazjonalnych na terenie przedszkola
6. Rozwijanie zdolności muzycznych dziecka poprzez:
- doskonalenie gry na instrumentach perkusyjnych i melodycznych
- eksperymentowanie w tworzeniu dźwięku
- ćwiczenia emisyjne
- śpiewanie i słuchanie piosenek
- urządzenie w salach „kącików muzycznych”
- samodzielne tworzenie melodii do podanego tekstu
- łączenie aktywności muzycznej z innymi obszarami oddziaływań (m.in. plastyka, teatr)
- opracowanie i wdrażanie programów wspierających rozwój ekspresji muzycznej dziecka
Monitorowanie
Dotyczyć będzie podjętych działań zmierzających do rozwijania ekspresji muzycznej dzieci. Zastosujemy następujące narzędzia badawcze: arkusze ankiet, arkusze monitoringu, karty kontroli dokumentacji, karty obserwacji, narzędzia zawarte w programach własnych nauczycielek służące do ich ewaluacji, karty dokumentowania kształcenia ustawicznego, arkusze diagnostyczne testu na dojrzałość szkolną dzieci, hospitacja diagnozująca, doradczo - doskonaląca, oceniająca oraz analiza dokumentów i danych.
Oczekiwane efekty:
Dzieci:
Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco w roku szk.2014/2015, a wyniki zostaną przedstawione na Radzie Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku. Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.
W naszym przedszkolu dziecko:
W naszym przedszkolu rodzice:
W naszym przedszkolu nauczyciele:
Ewaluacja programu będzie prowadzona na bieżąco w roku szk. 2014/2015, a wyniki zostaną przedstawione na Posiedzeniu Rady Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku. Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.
EWALUACJA I KRYTERIA SUKCESU (PO 3 LATACH)
Ewaluacja skuteczności i efektywności wdrożonych działań nastąpi poprzez porównywanie osiąganych efektów pracy z założonymi celami na poszczególne lata szkolne. Zdiagnozujemy stopień realizacji programów własnych nauczycielek i wszystkich podjętych działań związanych z rozwijaniem postaw twórczych. Poznamy opinię rodziców dotyczącą efektywności pracy przedszkola i spełniania przez nie oczekiwań klientów.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedszkole Miejskie Nr 13