Plany pracy - archiwum

Roczny plan pracy 2012/2013

 

ROCZNY PLAN PRACY

Rok szkolny 2012/2013

 

Cel szczegółowy:

„Kreowanie postawy twórczej dziecka w zakresie aktywności ruchowej”

 

Zadania:

Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem różnych form ekspresji ruchowej. Propagowanie zdrowego stylu życia.

Cele:

  1. Wspieranie rozwoju psychomotorycznego poprzez twórcze metody.
  2. Pobudzenie inwencji i wyobraźni twórczej w aktywnym przeżywaniu ruchu przez eksperymentowanie, odkrywanie, wyrażanie własnej indywidualności.
  3. Rozwijanie sprawności ruchowej.
  4. Kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia.

 

Działania:

  1. Wykorzystanie szerokiej gamy metod, form i środków do zdobywania doświadczeń twórczych w zakresie ruchu.
  2. Organizowanie działań sprzyjających zdrowiu fizycznemu i psychicznemu poprzez:

-        prowadzenie ćwiczeń metodami twórczymi,

-        prowadzenie ćwiczeń gimnastycznych i zabaw przy dźwiękach muzyki,

-        organizowanie spacerów i wycieczek w połączeniu z formami ruchu na świeżym powietrzu,

-        cykle zajęć o charakterze prozdrowotnym.

3. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej:

-        kąciki sportowe,

-        wykonanie i stosowanie atrakcyjnych rekwizytów,

-        różnorodność i innowacyjność stosowanych metod i form pracy z dziećmi.

4. Wykorzystywanie i sukcesywne wzbogacanie bazy materialnej poprzez:

-        wzbogacenie zbiorów biblioteki przedszkolnej o nowe pozycje,

-        zakup przyborów do ćwiczeń inspirujących dzieci do twórczej aktywności ruchowej.

5. Propagowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i ich rodziców poprzez:

-        prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka,

-        organizowanie spotkań z lekarzami różnych specjalizacji,

-        prowadzenie różnego rodzaju ćwiczeń, zabaw i gier stymulujących rozwój dzieci,

-        stosowanie profilaktyki zdrowotnej,

-        organizowanie olimpiady przedszkolnej,

-        przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia,

-        wspólne ustalanie zdrowych jadłospisów.

-        hodowlę warzyw w salach.

6. Opracowanie projektów i programów stymulujących rozwój aktywności ruchowej dzieci i promowania zdrowego stylu życia.

 

Monitorowanie

Dotyczyć będzie sposobów rozwijania spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem różnych form ekspresji ruchowej oraz propagowanie zdrowego stylu życia. Zastosujemy narzędzia: wywiad z rodzicami, arkusze ankiet, karty obserwacji, karty kontroli dokumentacji nauczyciela, arkusze diagnostyczne do testu na dojrzałość szkolną dzieci, hospitację diagnozującą, doradczo - doskonalącą, oceniającą, analizę dokumentów i danych oraz narzędzia zawarte w programach własnych nauczycielek służące do ewaluacji.

 

Oczekiwane efekty:

Dzieci:

  1. Uczestniczą w zabawach i ćwiczeniach ruchowych z użyciem przyborów, przyrządów i rekwizytów.
  2. Posługują się pomysłowością i wyobraźnią twórczą w aktywności ruchowej.
  3. Estetycznie poruszają się w czasie i przestrzeni.
  4. Potrafią łączyć ruch z muzyką.
  5. Wykazują sprawność fizyczną.
  6. Posiadają umiejętności i doświadczenia prozdrowotne.
  7. Dbają o własne zdrowie, chronią je i wspomagają.

 

Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco w roku szkolnym 2012/2013, a wyniki zostaną przedstawione na Radzie Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku. Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.

 

W naszym przedszkolu dziecko:

  1. Poznaje swoje prawa i obowiązki.     
  2. Czuje się bezpiecznie,
  3. Rozwija się twórczo,
  4. Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces,
  5. Uczy się dostrzegać swoje mocne strony,
  6. Buduje pozytywny obraz samego siebie,
  7. Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi.
  8. Wcześnie zaczyna czytać.

W naszym przedszkolu rodzice:

  1. Uzyskują pomoc specjalistów.
  2. Otrzymują obiektywną ocenę postępów i niepowodzeń dziecka.
  3. Mogą być z dzieckiem w trudnych chwilach.
  4. Mówić otwarcie o swoich spostrzeżeniach o pracy przedszkola.
  5. Bezpośrednio rozmawiać z nauczycielem o trudnych sprawach wychowawczych.
  6. Mogą czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola.
  7. Rodzice w sposób pozytywny wypowiadają się nt. pracy przedszkola.
  8. Rodzice czynnie wspierają przedszkole w jego działaniach: finansowa pomoc dla przejawianych inicjatyw, chętnie współpracują z nauczycielami, oferują wszechstronną pomoc.

W naszym przedszkolu nauczyciele:

  1. Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
  2. Podejmują działania innowacyjne. Są aktywni i twórczy.
  3. Piszą i realizują programy własne, dostosowane do potrzeb grupy i placówki.
  4. Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  5. Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w licznych kursach i szkoleniach.
  6. Wszyscy nauczyciele wykorzystują metody aktywne w pracy.
  7. Nauczyciele uzyskują status nauczyciela mianowanego, dyplomowanego.
  8. Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sympatyków i partnerów przedszkola.
  9. Monitorują efektywność własnej pracy - samokontrola.
  10. Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.

Ewaluacja programu będzie prowadzona na bieżąco w roku szk. 2014/2015, a wyniki zostaną przedstawione na  Posiedzeniu Rady Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku. Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 stycznia 2013 14:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Teresa Bednarek
Ilość wyświetleń: 1582
27 stycznia 2013 14:52 (Teresa Bednarek) - Dodanie dokumentu.