PM13.000.2.1.2014
REGULAMIN DZIAŁANIA
RADY RODZICÓW
PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 13
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 września 1991r. o Systemie oświaty
ROZDZIAŁ I
§ 1
Reprezentacja rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 13 w Świętochłowicach przyjęła nazwę „Rada Rodziców” i jest organem działającym na terenie przedszkola.
ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA RADY RODZICÓW
§2
Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców dzieci oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola.
Zadaniem Rady Rodziców jest w szczególności:
a. uchwalanie regulaminu swojej działalności,
b. opiniowanie preliminarza budżetowego, na dany rok,
c. delegowanie swojego przedstawiciela do komisji konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora przedszkola,
d. występowanie do dyrektora przedszkola, organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach przedszkola,
e. gromadzenie funduszy niezbędnych do wspierania działalności przedszkola, a także ustalania zasad użytkowania tych funduszy,
f. pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań statutowych przedszkola,
g. zapewnianie rodzicom rzeczywistego wpływu na działalność przedszkola poprzez:
zapoznanie z zadaniami i zamierzeniami dydaktyczno - wychowawczymi przedszkola,
wyrażanie i przekazywanie opinii na temat pracy przedszkola,
przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji
o udzielonej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców,
organizowanie i rozwijanie wspólnie z Radą Pedagogiczną poradnictwa i wymiany doświadczeń wychowawczych między rodzicami,
udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci,
wzbogacanie wyposażania placówki,
h. uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczego
i. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania
j. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola
ROZDZIAŁ III
TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW
RADY RODZICÓW
§ 3
W skład Rady wchodzą rodzice wybrani na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
Wybory do grupowej Rady Rodziców odbywają w głosowaniu tajnym.
Jedno dziecko może być reprezentowane w wyborach przez jednego rodzica.
Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić swoją zgodę na kandydowanie.
Rada Rodziców powinna składać się z dwóch reprezentantów z każdej grupy.
Rada Rodziców składa się z Przewodniczącego, Skarbnika, Sekretarza, trzech osób stanowiących komisję rewizyjną oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców
z poszczególnych grup.
Działalnością Rady Rodziców kieruje Przewodniczący.
Osoby wymienione w ust. 6 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.
Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców
odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
10. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok szkolny.
ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
Kierowanie całokształtem pracy Rady Rodziców.
Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.
Reprezentowanie Rady i ogółu rodziców na zewnątrz oraz wobec dyrektora,
Przekazywanie Dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej opinii i postulatów Rady Rodziców.
Odpowiadanie za realizacją przyjętego planu finansowego.
Czuwanie nad prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.
Sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Rodziców, wywieszanie zawiadomień o terminach posiedzeń i porządku obrad.
Dokonywanie raz na pól roku kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w kasie Rady Rodziców.
Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.
ROZDZIAŁ V
POSIEDZENIA RADY
§ 5
Posiedzenia rady odbywają się w terminach ustalonych na pierwszym spotkaniu Rady.
Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem Przewodniczącego
Posiedzenie Rady jest prowadzone przez Przewodniczącego lub upoważnionego członka Rady.
Do udziału w posiedzeniu Rady mogą być zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady, dyrektor przedszkola lub inne osoby z głosem doradczym.
Raz w roku, po zakończeniu kadencji, Rada Rodziców na pierwszym zebraniu w nowym roku szkolnym składa ogółowi rodziców Przedszkola ustne sprawozdanie ze swojej działalności.
Rada Rodziców dokumentuje swoje zebrania i uchwały w formie protokołów.
ROZDZIAŁ VI
I JEJ ORGANY WEWNĘTRZNE
§ 6
Uchwały podejmuje się zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy regulaminowego składu danego organu.
Uchwały są protokołowane w protokolarzu Rady Rodziców Przedszkola i stanowią dokumentację placówki.
Za protokolarz Rady Rodziców i jego właściwe prowadzenie odpowiada sekretarz Rady Rodziców.
W razie nieobecności sekretarza protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
ROZDZIAŁ VII
ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ RADY RODZICÓW
§ 7
Fundusze Rady Rodziców powstają ze składek rodziców.
Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
Rodzice wpłacają ustaloną składkę w dwóch ratach (15 X,15 II).
Składki od rodziców zbierane są przez osobę upoważnioną przez Radę Rodziców i dokumentowane poprzez wydanie pokwitowania wpłaty.
Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków.
Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych , wyposażenia przedszkola, opłacenia koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych, upominków dla dzieci oraz inne uzasadnione cele i zadania zgodne z działalnością statutową przedszkola.
Rada Rodziców upoważnia Dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z regulaminem i preliminarzem wydatków.
ROZDZIAŁ VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 9
Rada rodziców posługuje się pieczątką o treści:
Przedszkolu Miejskim nr 13
Świętochłowice, ul. Sudecka 1
Jeżeli uchwały Rady Rodziców są sprzeczne z interesami placówki dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie.
Regulamin Rady Rodziców wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Niniejszy Regulamin Rady Rodziców uzgodniono na posiedzeniu Rady Rodziców w dniu 17.09.2014r.
Traci moc regulamin z dnia 03.09.2009r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedszkole Miejskie Nr 13