Regulaminy

REGULAMIN RADY RODZICÓW 2018


REGULAMIN DZIAŁANIA

RADY RODZICÓW

PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 13

W ŚWIĘTOCHŁOWICACH

 

Podstawa prawna:  

  • Ustawa z 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz. 60)
  • Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.)

 

 

ROZDZIAŁ I

 

NAZWA REPREZENTACJI RODZICÓW

 

§ 1

Reprezentacja rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 13 w Świętochłowicach przyjęła nazwę „Rada Rodziców” i jest organem działającym na terenie przedszkola.

 

ROZDZIAŁ II

 

CELE I ZADANIA RADY RODZICÓW

 

§2

  1. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców dzieci oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola.

  2. Zadaniem Rady Rodziców jest w szczególności:

  1. uchwalanie regulaminu swojej działalności,
  2. opiniowanie preliminarza budżetowego, na dany rok,
  3. delegowanie swojego przedstawiciela do komisji konkursowych wyłaniających kandydata na stanowisko dyrektora przedszkola,
  1. występowanie do dyrektora przedszkola, organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach przedszkola,

  2. gromadzenie funduszy niezbędnych do wspierania działalności przedszkola, a także ustalania zasad użytkowania tych funduszy,

  3. pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań statutowych przedszkola,

  1. zapewnianie rodzicom rzeczywistego wpływu na działalność przedszkola poprzez:
  • zapoznanie z zadaniami i zamierzeniami dydaktyczno - wychowawczymi przedszkola,

  • wyrażanie i przekazywanie opinii na temat pracy przedszkola,

  • przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji
    o udzielonej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców,

  • organizowanie i rozwijanie wspólnie z Radą Pedagogiczną poradnictwa i wymiany doświadczeń wychowawczych między rodzicami,

  • udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej  i sportowej dzieci,

  • wzbogacanie wyposażania placówki,

  1.  uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną  programu wychowawczego

  2. opiniowanie  programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania

  3. opiniowanie  projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola

     

    ROZDZIAŁ III

     

    TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW

    RADY RODZICÓW

     

    § 3

  1. W skład Rady wchodzą rodzice wybrani na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.

  2. Wybory do grupowej Rady Rodziców odbywają w głosowaniu tajnym.

  3. Jedno dziecko może być reprezentowane w wyborach przez jednego rodzica.

  4. Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić swoją zgodę na kandydowanie.

  5. Rada Rodziców powinna składać się z dwóch reprezentantów z każdej grupy.

  6. Rada Rodziców składa się z Przewodniczącego, Skarbnika, Sekretarza, trzech osób stanowiących komisję rewizyjną oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców
    z poszczególnych grup.

  7. Działalnością Rady Rodziców kieruje Przewodniczący.

  8. Osoby wymienione w ust. 6 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym posiedzeniu.

  9. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

  • złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców

  • odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

     10. Kadencja Rady Rodziców trwa  1 rok szkolny.


ROZDZIAŁ IV

 

ZADANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW


&4

Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców

  1. Kierowanie całokształtem pracy Rady Rodziców.

  2. Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.

  3. Reprezentowanie Rady i ogółu rodziców na zewnątrz oraz wobec dyrektora,

  4. Przekazywanie Dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej opinii i postulatów Rady Rodziców.

     

Zadania Skarbnika Rady Rodziców

  1. Odpowiadanie za realizacją przyjętego planu finansowego.

  2. Czuwanie nad prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.

     

Zadania Sekretarza Rady Rodziców

  1. Sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Rodziców, wywieszanie zawiadomień o terminach posiedzeń  i porządku obrad.

     

Zadania Komisji Rewizyjnej
  1. Dokonywanie raz na pól roku kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w kasie Rady Rodziców.

  2. Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców. 

     

    ROZDZIAŁ V

     

    POSIEDZENIA RADY

     

    § 5

  1. Posiedzenia rady odbywają się w terminach ustalonych na pierwszym spotkaniu Rady.

  2. Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem Przewodniczącego

  3. Posiedzenie Rady jest prowadzone przez Przewodniczącego lub upoważnionego członka Rady.

  4. Do udziału w posiedzeniu Rady mogą być zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na  wniosek rady, dyrektor przedszkola lub inne osoby z głosem doradczym.

  5. Raz w roku, po zakończeniu kadencji, Rada Rodziców na pierwszym zebraniu w nowym roku szkolnym składa ogółowi rodziców Przedszkola ustne sprawozdanie ze swojej działalności.

  6. Rada Rodziców dokumentuje swoje zebrania i uchwały w formie protokołów.

     

    ROZDZIAŁ VI

     

TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ PRZEZ RADĘ RODZICÓW

I JEJ ORGANY WEWNĘTRZNE

 

§ 6

  1. Uchwały podejmuje się zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy regulaminowego składu danego organu.

  2. Uchwały są protokołowane w protokolarzu Rady Rodziców Przedszkola i stanowią dokumentację placówki.

  3. Za protokolarz Rady Rodziców i jego właściwe prowadzenie odpowiada sekretarz Rady Rodziców.

  4. W razie nieobecności sekretarza protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.

     

     

    ROZDZIAŁ VII

     

    ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ RADY RODZICÓW

     

     § 7

  1. Rada Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności przedszkola z następujących środków:

  • składki rodziców,

  • wpłaty osób fizycznych,

  • z dochodowych imprez organizowanych przez Radę Rodziców dla rodziców i mieszkańców środowiska przedszkola,

  • z działalności o charakterze inicjatyw gospodarczych.

  1. Wysokość składki rodziców ustala się na początku roku szkolnego w formie deklaracji potwierdzonych podpisem rodzica.

  2. Wydatkowanie środków finansowych zgromadzonych przez Radę Rodziców odbywa się na podstawie preliminarza.

  3. Dokumentację i ewidencję wpływów i wydatków z funduszu Rady Rodziców prowadzi – osoba upoważniona przez ogół Rady.

  4. Wpłaty na fundusz rady wpłacane są na konto Rady Rodziców lub skarbnika.

  5. Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane. na dany rok szkolny.

  6. Wydatki z funduszu rady są realizowane zgodnie z preliminarzem  opracowanym na dany rok szkolny,  na podstawie rachunków i dokumentów zatwierdzonych i podpisanych przez komisję rewizyjną Rady Rodziców.

  7. Środki, o których mowa w punkcie 1 przeznaczone są w szczególności na:

  • organizowanie imprez kulturalno-oświatowych i wycieczek dla dzieci,

  • finansowanie upominków oraz imprez okolicznościowych organizowanych dla dzieci,

  • finansowanie artykułów papierniczych i dydaktycznych dla dzieci,

  • finansowanie zabawek, pomocy dydaktycznych

  • inne wydatki dotyczące funkcjonowania przedszkola,

  • inne  wydatki  niezbędne  dla prawidłowego funkcjonowania Rady.

  1. Wydatkowanie środków Rady Rodziców pochodzących z innych niż składka rodzicielska źródeł może być przeznaczona na:

  • finansowanie własnych projektów Rady Rodziców, jak np. wyposażenia przedszkola w określoną aparaturę, sprzęt sportowy, urządzenia ogrodowe i inne

  1. Sposób wydatkowania środków finansowych może być w części zależny od życzeń lub wskazań osób lub organizacji wpłacających te środki na rzecz Rady Rodziców.

  2. Rada Rodziców może wydatkować te środki na inne cele dopiero po uprzednim uzyskaniu zgody fundatora.

  3. Rada Rodziców upoważnia Dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z regulaminem i preliminarzem wydatków.

     

     

    ROZDZIAŁ VIII

     

    POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 8

  1. Rada rodziców posługuje się pieczątką o treści:

 
Rada Rodziców przy

Przedszkolu Miejskim nr 13

Świętochłowice, ul. Sudecka 1

 

  1. Jeżeli uchwały Rady Rodziców są sprzeczne z interesami placówki dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie.

  2. Regulamin Rady Rodziców wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

  3. Niniejszy Regulamin Rady Rodziców uzgodniono na posiedzeniu Rady Rodziców w dniu 17.09.2018r.

  4. Traci moc regulamin z dnia 17.09.2014r.

     

     

     

     

     

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 października 2018 22:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Teresa Bednarek
Ilość wyświetleń: 408
11 października 2018 22:49 (Teresa Bednarek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 października 2018 22:48 (Teresa Bednarek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 października 2018 22:45 (Teresa Bednarek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)